Om Mari Sundli Tveit

Mari Sundli Tveit var rektor ved Norges miljø- og biovitenskapelige universitet (NMBU) fra 2014 t.o.m. juli 2019 og drev denne bloggen mens hun var rektor.

NMBUs mål er å gjøre en felles innsats for en bærekraftig framtid. Vår fremste styrke i denne jobben er vår unike kombinasjone av fag og det høye nivået på forskningen vår og utdanningene våre. Jeg har urokkelig tro på NMBU og vårt bidrag til å nå bærekraftsmålene. Og jeg er veldig takknemlig for å få lede dette viktige universitetet.

Jeg har en doktorgrad i landskapsarkitektur, men jeg er også utdannet cand.agric. (naturforvalter) og har studert ved universitetene i Tromsø, Bergen og ved tidligere Norges Landbrukshøgskole (NLH).

På denne bloggen går jeg i dybden på de tingene som opptar meg og fyller hverdagen min: utdannings- og forskningspolitiske saker, akademisk frihet, studentenes og de ansattes interesser og alt arbeidet vi gjør for en bedre verden.

Du kan også følge meg på Facebook, Twitter og Instagram.

Takk for at du leser bloggen min!

NB: Bildene i bildekarusellen på bloggen er bla. tatt av Håkon Sparre, Knut Bry og Kim Egenes.