Takk for meg!

Om en måned slutter jeg som rektor ved NMBU og starter et nytt kapittel for bærekraft som områdedirektør for politikk i NHO. Det betyr at jeg ikke lenger vil publisere på denne bloggen.

Jeg føler meg utrolig privilegert som har fått lov til å skape NMBU sammen med fantastiske ansatte og studenter. NMBU er et universitet med et utrolig viktig samfunnsoppdrag. Ingen andre universiteter i Norge har en så tydelig bærekraftsprofil som NMBU, og vårt bidrag bringer oss nærmere å nå bærekraftsmålene hver dag.

Vi har bygget et NMBU som er meget faglig sterkt, som har tatt en svært tydelig posisjon, og som skaper stolthet og tilhørighet blant ansatte og studenter. I disse årene har jeg sett en helt ekstraordinær stå-på-vilje blant både ansatte og studenter. Vi har vært i fusjon og gjennomgått store endringer, og vi har hatt Norges største byggeprosjekt, som har krevd store ressurser.

Samtidig har NMBUs resultater blitt sterkere hvert år. Alle piler peker oppover, og jeg er veldig stolt over for alt vi har klart å få til sammen. Dette er et resultat av innsatsen til hver eneste en av ansatte og studenter. For å si det som Kunnskapsdepartementet, som oppsummerte de første årene til NMBU slik: Det har vært en eventyrlig reise!

Det er vemodig å forlate NMBU, men jeg gleder meg til å bruke erfaring og kraft til nye viktige oppdrag. Så håper jeg at det kan bli slik jeg alltid sier det til de nye kandidatene som forlater NMBU: På NMBU vil du alltid høre til.

Tusen takk til alle som har lest innleggene oppigjennom årene.

God sommer!