miljøfolderfoto

I front for å løse miljøutfordringene – Miljøuniversitetet NMBU

NMBU har tatt mål av seg å være det ledende miljøuniversitetet. I hele bredden av vår virksomhet, fra utdanning og forskning til drift av våre anlegg, skal vi være toneangivende. Vi har jobbet hardt i mange år med denne målsettingen, som vi oppfatter som en viktig del av vårt samfunnsoppdrag. Vi vil være litt større enn oss selv, og lede an både med ny kunnskap og være et forbilde for andre universiteter i miljøarbeidet. Vi jobber med en ny og overordnet miljøstrategi, som vil bli enda mer ambisiøs enn den forrige.

Vi har samlet informasjon om miljøarbeidet ved NMBU på våre miljøsider på nett. Her finner du også vår digitale informasjons og inspirasjonsbrosjyre for ansatte og studenter. Du finner også vår omfattende handlingsplan for miljø.

Vi setter stor pris på tilbakemeldinger, hvis det er noe du savner i planen, punkter du mener vi burde legge ekstra vekt på og så videre. Hjelp oss å bli bedre! Send epost til vår dyktige og entusiastiske miljøkoordinator Lena Kjøbli, lena.kjobli@nmbu.no, eller legg inn kommentarer her på bloggen.

Hva er dine forventninger til NMBU som miljøuniversitet?

Hva mener du vi bør prioritere i kommende år?